۶ پرسشی که Resident Evil 7 باید به آنها پاسخ دهد

re7-biohazard-ann

“به قلم Leon Hurley از وبسایت Gamesradar”

تغییر بزرگی که رو در روی هفتمین نسخه از سری بازی های Resident Evil قرار دارد، پرش به حالت اول شخص و معرفی قهرمان، مکان ها و هیولاهای جدید است. اما با مشاهده تیزر بازی و تجربه دمو آن، سوالات زیادی برای همه ما ایجاد شده است که بازی باید به آنها پاسخ دهد.

1

واقعا چه اتفاقی در بازی Resident Evil 7 در حال اتفاق افتادن است؟

در حال حاضر حدس و گمان شما به خوبی ما است. اولین دمو به نام Beginning Hour یک برنامه تلویزیونی به نام Sewer Gator نمایش داد که به بررسی خانه خالی از سکنه Dulvey در منطقه New Louisiana می پرداخت. دومین دمو بازی به نام Lantern، داستان زنی به نام Mia را دنبال می کرد که سعی در فرار از دست زنی فانوس به دست را در خانه ای دیگر داشت. با افشای جزئیاتی از بازی توسط ESRB تایید شده است که بازی داستان مردی به نام “ایتِن” (Ethan) را دنبال می کند که در جست و جوی همسر خود به نام “میا” است و در دومین دمو به آن اشاره شد. با این وجود آنچه که به معنی در قالب شماره نهفته است (هفتمین نسخه بازی)، هسته اصلی داستان بازی هنوز هم نامشخص است. در همان افشای جزئیات آمده است که ما با موجوداتی جهش یافته روبه رو هستیم که این خود به سردرگمی بیشتر می افزاید اگر ما با زامبی ها یا Las Plagas یا J’avo یا هر چیز دیگری روبه رو شویم، کدامیک از این ها ما را به سوال بعدی راهنمایی می کند؟

2

چگونه تمام این دموها مارا به سری اصلی بازی Resident Evil متصل می کند؟

کارگردان بازی آقای” کوشی ناکانیشی” گفته است که هفتمین نسخه از بازی “یک شروع مجدد نیست و خط داستانی معیار سری را دور نمی اندازد. این یک عنوان شماره دار در سری است و ادامه داستانی برای بقیه عناوین می باشد.” شرکت کپکام درباره گفتن جزئیات خیلی محتاط عمل کرده است اما می دانیم که بازی در زمان حال رخ می دهد و وقایع آن بعد از وقایع بازی نسخه ششم می باشد. این بازی پتانسیل آوردن ویروس C را به بازی که اجازه ایجاد زامبی های جهش یافته را درحالی که می توانند مغزهایشان را کمتر یا بیشتر مورد استفاده قرار دهند، می دهد.

نسخه هفتم ممکن است دشمن های انسانی بیشتری را در آینده معرفی کند. دمو Lantern همچنین شامل یک معمای عجیب و غریب مختص سری RE بود که شما باید یک سنگ را حرکت می دادید تا یک سایه به شکل عنکبوت برای باز کردن یک گذرگاه مخفی نمایان شود. در حالی که دوربین اول شخص بازی ممکن است از بازی های سری کاملا متفاوت باشد اما تهیه کننده بازی آقای “ماساچیکا کاواتا”می گوید: “صمیمیت بیشتر بازی های اول شخص سبک بقا و وحشت را به ریشه های خود بازمی گرداند و به مردم اجازه می دهد تا آنچه که ما بیست سال پیش هنگام بازی کردن RE 1 احساس می کردیم را احساس کنند.”

3

” خانواده” (The Family) در بازی RE 7 چه کسانی هستند؟

ما ملاقاتی با “جک بیکر” (Jack Baker) همان مرد پرزور مشت زن در دمو Beginning Hour و اخیرا ” مارگوریت ” (Marguerite) زن جک که در دمو Lantern  یک فانوس را تکان می داد، داشته ایم. آن دو همچنین یک پسر دارند که هنوز در دموها دیده نشده است و از او به عنوان “اولاد بد” یاد می شود. دمو و بازاریابی هردو به یک جمله اشاره می کنند “به خامواده خوش آمدی” که با توجه به رفتار  جک و مارگوریت چیز خوبی به نظر نمی رسد. وقایع بازی به نطر می رسد با ناپدید شدن این زن و مرد اتفاق می افتد و تهیه کننده بازی  “ماساچیکا کاواتا” تایید کرده که آن ها “دو شخصیت خیلی مهم در بازی هستند” و ” خیلی مهم است که چه دسته از جزئیات داستان حول محور این دو شخصیت می چرخد.”

4

شخصیت اصلی در بازی Resident Evil 7  چه کسی است؟

ما هنوز شخصیت اصلی بازی را ندیده ایم و فقط به جای آن ها در ۲ دمو جداگانه بازی کرده ایم. اما از ESRB متشکریم که فاش کرد اسم شخصیت اصلی ” ایتِن” است. در خلاصه توضیحات آمده است : “این بازی یک بازی بقا و وحشت است که گیمرها در نقش فردی به نام ایتِن، مردی که در یک عمارت متروکه به دنبال همسر گمشده خود می گردد، قرار می گیرند.” با توجه به سخنان کارگردان بازی “کوشی ناکانیشی” که بیان نموده است شخصیت اصلی بازی ” یک شخصیت عادی و شخصی معمولی و ناتوان” خواهد بود. او توضیح می دهد که ” ما به اصول سری بازگشتیم. در بازی RE 1 کریس قهرمان کتاب های کمیک نبود. او مامور نیروهای ویژه بود اما یک جنگجوی حرفه ای مانند آنچه که در آینده از او دیده ایم، نبود.”

5

سیستم مبارزه بازی RE 7 در حالت اول شخص چگونه خواهد بود؟

سری بازی های RE همیشه سیستم مبارزه کلاسیکی را داشته است بنابراین چگونگی انتقال آن به حالت اول شخص جذاب خواهد بود؟ در دمو Beginning Hour نشان داده شد که با یک تبر به همراه تکان دادن و حرکت دفع ضربات، ما می توانستیم یک سیستم ساده از مبارزه با سلاح سرد را داشته باشیم. افشاسازی سایت ESRB همچنین این موضوع را تا حدی روشن سازی کرد: “از حالت دوربین اول شخص، گیمرها می توانند در محیط به اکتشاف بپردازند و از سلاح های کمری، شاتگان ها، آتش افروزها، مواد منفجره و اره برقی برای نابود کردن موجودات جهش یافته استفاده کنند. سیستم مبارزه با تیراندازی واقع گرایانه، فریادهایی از روی درد و “چلپ و چلوپ” های خون همراهی می شود”. همچنین کپکام اعلام کرده است که بازی RE 7 برروی تجربه تیراندازی ساخته نخواهد شد و “ایتِن” هم متخصص استفاده از سلاح نخواهد بود اما این واضح است که صحنه های اکشن زیادی در بازی شاهد خواهیم بود.

6-jpg

و درنهایت، لطفا انگشت را به ما بدهید!

یکی از بزرگ ترین رازهای بازی RE 7، یک انگشت قطع شده به همراه یک کلید می باشد که ضمیمه آن شده است و این انگشت دمو Beginning Hour پیدا شد. طرفداران نتوانستند راهی برای استفاده از آن پیدا کنند. با تمام حدس و گمان ها در مورد این انگشت، ممکن است کلیدی برای باز کردن یک پایان مخفی باشد. کپکام به صورت خیلی محتاطانه اعلام کرده که ما در نمایشگاه Tokyo Game Show چیزهای زیادتری از آن خواهیم فهمید و  در آنجا خواهیم فهمید که با آن انگشت چه کاری می توانیم انجام دهیم و رازهای آن برملا می شود. قطعا چیزهای دیگری هم وجود خواهد داشت که تهیه کننده بازی “ماساچیکا کاواتا” گفته است ” شاید در آینده نزدیک شما ممکن است جزئیات جدیدی درباره انگشت بفهمید که باعث شود گوش ها و چشم هایتان را باز نگهدارید.

در نهایت دیدگاه شما در مورد بازی Resident Evil 7 چیست؟ از نظر شما این بازی با تغییرات فراوانی که نسبت به نسخه های پیش خود داشته، می تواند بار دیگر تجربه ای غنی، ترسناک و البته وفادار به ریشه های سری Resident Evil را ارائه دهد؟ لطفا دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید …

برچسب ها: Resident Evil, Resident Evil 7, نقد, نقد بازی,

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی *